Anja og Emilies Klumme

Anjas Klumme »

Klumme 1

Emilies dagbog »

Nu er jeg endelig landet efter 20,5 timer i flyveren. Jeg kastede op 5 gange i flyveren. Det var ikke sjovt. Vi tog en taxi hen til vores hotel, men vores værelse var ikke klart endnu, så vi måtte først komme igen når klokken var 13.00. Så gik jeg ned til floden. Det var kun mor og jeg. Så gik vi på café og kiggede ud over floden. Lige pludselig kom der en stor helekopter lige over på den anden side af floden. Da vi havde spist færdig gik vi over til et stort akvarium. Det kostede mange penge at komme ind men vi gjorde det da. Så fik vi øje på en fisk som havde store øjne og den smilede til mig. Det blev kaldt en ko-fisk. Og så fik min mor øje på en sjov fisk. Det hed en dragefisk. Nu gik vi forbi en kæmpe blæksprutte som kunne blive op til 18 meter lang. Det syntes jeg var meget. Så så vi et skildt hvor der stod hajer denne vej. Jeg kunne ikke rigtigt se nogle hajer, men så skulle vi bare gå en etage ned. Så så vi et rum hvor der var mange mennesker der sad på gulvet. Og det var fordi der var nogle dykkere der gav hajerne mad. Der var også store fisk og store skildpadder. Der var en af skildpadderne der stak hovedet helt ned i spanden med mad. Der var også rokker der var meget store. De store hajer gad ikke at have noget mad. Bagefter det gik vi tilbage til vores hotel for at sove til middagslur.

Derefter gik vi op i det højeste hus i Melbourne. Der var 55 etager. Der var en fantastisk udsigt over hele byen. Så gik vi ned langs floden og hen til nogle sjove glasbygninger hvor vi spiste aftens-mad. Så gik vi hjem i seng.

Lørdag morgen stod jeg tidligt op for vi skulle på et stort loppemarked. Da vi havde været på loppemarkedet købte vi noget frugt for vi skulle i Zoologisk-have. Vi så blandt andet en sød koala-bjørn, bjørne der badede, nogle store gurillaer, nogle aber som hed mandril, en wombat, vi så også nogle kenguruer man bare kunne gå ind til og til sidst en stor elefant som fik en pensel i munden og så stod den og malede. Så tog vi tilbage til byen og mødtes med min moster og onkel, fætter og kusine som også var i Australien. Så kørte vi rundt i en gammel rød sporvogn. Bagefter gik vi på restaurant. Derefter gik vi hjem i seng.

Søndag morgen kom min moster, onkel, fætter og kusine og hentede os for vi skulle på tur. Vi tog et gammelt tog som sagde fut fut. Det tog en time at futte til en by hvor vi skulle gå tur. Min fætter og min kusine og jeg fik en speciel is med tre farver en blå en gul og en rød. Så gik vi en tur rundt om en sø og så tog vi tilbage med toget. Nu skulle vi bo et andet sted i en hytte. Vi fik bøgger (burger) til aftens mad. Det smagte godt. Derefter så min fætter, kusine og jeg en film som hed Narnia. Vi så den på min onkels computer.

Mandag morgen gik jeg in i min mors seng og spillede gameboy og så kom min fætter. Så gik mig og min kusine ned til en legeplads. Derefter skulle vi spise morgenmad. Så legede mig og min kusine med vores bamser. Derefter skulle vi på stranden og bade. Der var meget varmt men så blev det koldt. Lige da jeg havde fået tøj på kastede min kusine en bold som jeg skulle gribe men så trillede den ud i vandet og jeg løb rundt efter den. Så da jeg var lige havde fået den faldt jeg over en sten og så faldt jeg i vandet med tøj på. Derefter gik vi hjem og spiste frukkerst (frokost). Derefter læste jeg.